Reprint Album Widoków Historycznych Polski Seria VII Napoleon Orda

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Graf_ika
  • Waga: 2.04 kg
  • Dostępność: Jest
  • szt.
  • 260,00 zł 219,00 zł

VII seria Albumu widoków Historycznych Polski, która składa się z 30 litografii stworzonych przez Napoleona Ordę
Litografie przedstawiają miejsca historyczne od początku chrześcijaństwa w Polsce: ruiny zamków obronnych z czasów wojen tureckich, tatarskich, krzyżackich, kozackich i szwedzkich. Miejsca, które świadczą o historii i cywilizacji w Polsce.
(Komplet albumów składa się z 8 serii i zawiera łącznie 260 litografii)

"Album Widoków Historycznych Polski" pośœwięcony Rodakom, zrysowany z natury przez Napoleona Ordę, przestawiający miejsca historyczne od początku chrześœcijaństwa w Polsce (r. 965), ruiny zamków obronnych z czasów wojen tureckich, tatarskich, krzyżackich, kozackich i szwedzkich. Piękne rezydencye, œświadczące o przeszłośœci i cywilizacyi w tym kraju oraz miejsca urodzenia ludzi wsławionych orężem, piórem lub nauką".

Za życia Napoleona Ordy, w 1873 roku, w ramach albumu, ukazało się osiem serii zawierających 260 litografowanych rysunków i akwarel wybranych spośœród 1027 wykonanych przez autora. Z braku funduszy nie uwzględniono reszty plansz, gdyż wydanie nakładu było finansowane przez artystę. Rysunki na kamień litograficzny przeniósł Alojzy Misierowicz, natomiastœ odbitki wykonane zostały w Zakładzie Litograficznym Maksymiliana Fajansa w Warszawie.

Album upowszechnia polskie dziedzictwo kulturowe zamknięte do tej pory za murami muzeów i czytelni bibliotecznych. Został wydany dzięki pomocy i wsparciu Biblioteki Jagiellońskiej w Krakowie, która udostępniła swoje zbiory.

Oprawa twarda, zadrukowana, osobne, wsuwane etui

Format: 320 x 455 mm

Wydanie: 2007

 

 

Wszystkie Albumy zostały ręcznie oprawione w wysokiej jakośœci karton. Na oprawie znajduje się grafika przedstawiająca Worocewicze - majątek będący do 1831 własnośœcią rodziny Ordy. Cały album umieszczony został w ręcznie wykonanym kartonowym etui - tu także znajduje się grafika z oprawy. Całoœść wykonana została ogromnym nakładem mozolnej pracy w profesjonalnej pracowni introligatorskiej.

Reprint oddaje wszelką specyfikę litografii z epoki. Zmieniona została jedynie technologia druku, w której kamienie litograficzne zostały zastąpione współczesną formą drukarską.

Specyfika druku:

Plansze do albumu przygotowane zostały z zachowaniem metody druku z epoki, poprzez druk na specjalnie przygotowanym papierze w zgodnym z oryginałem wymiarze (wymiar planszy - 45x 31,5 cm; wymiar litografii - 29,8 x 19,7 cm ), w dwóch kolorach, z odpowiednio dobranych farb, przygotowanych na podstawie oryginalnych litografii, wykonanych na kamieniu przez Alojzego Misierowicza w Zakładzie Maxymiliana Fajansa.

Po precyzyjnym przeniesieniu obrazu z profesjonalnych skanerów na obraz elektroniczny, prace zostały poddane odpowiedniej separacji i obróbce, dzięki czemu można było je rozdzielić ze standardowej triady drukarskiej na druk duotonowy. Starannie przygotowane pantony do druku właśœnie w duotonie, były wielokrotnie sprawdzane za pomocą densytometrów na wymazach i porównywane ze 123-letnim zachowanym oryginałem - z XIX-wieczną litografią.

Farby drukarskie zostały przygotowane w komputerowej mieszalni farb, co zagwarantowało zachowanie koloru podczas powtórzeń wydruku, gdyż już niewielka różnica procentowa jakiegokolwiek składnika farby, zmienia kolorystykę druku w poszczególnych tonach. Zastosowana kolorystyka farb, a konkretnie te odcienie, były przygotowane na specjalne zamówienie, nie ma ich w sprzedaży, natomiastœ ich receptura jest jednym z ważniejszych etapów, które złożyły się do uzyskania tak wspaniałego efektu pracy.

Naśœwietlarnia współpracująca z drukarnią przygotowała zestaw specjalnych rastrów i liniatur, z których (po dokonaniu wielu prób i porównań) wybrano najbardziej odpowiedni do tego rodzaju druku raster. Każde naœświetlenie pracy, przed drukiem, było sprawdzane spektrometrem, aby gęstośœć druku była zawsze identyczna i wszystkie plansze pod względem technicznym były takie same. Druk ten oddaje wszelką specyfikę litografii z epoki, pomimo pominięcia technologii druku z kamieni litograficznych.

Papier "Munken Pure" w kolorze ecru i gramaturze 240g/m2, na którym wykonano reprodukcje, należy do najbardziej zbliżonych w swoich właśœciwośœciach z oryginałem.

Spis litografii w albumie
VII Seria: ALBUM widoków Polski guberni warszawskiej, piotrkowskiej, kaliskiej, kieleckiej
201. Częstochowa G. Piotrkowska.
202. Olsztyn (G. Piotrkowska).
203. Brzeźnica m. ur. Długosza G. Piotrkowska.
204. Łęczyca G. Kaliska.
205. Wysocice kościół założony r. 1023. G. Kielecka.
206. Mirów G. Piotrkowska.
207. Bobolice G. Piotrkowska.
208 Wieruszów tu um. Ks. A. Kordecki G. Kaliska.
209. Bieniszewo schronienie 5-ciu towarzyszy Ś-go Wojciecha G. Kaliska.
210. Siewierz G. Piotrkowska.
211. Wieluń G. Kaliska.
212. Olkusz tu um. Ś-ty Jan Kanty G. Kielecka.
213. Wiślica G. Kielecka.
214. Chęciny G. Kielecka.
215. Kielce Zamek Bisk. Zadzika.
216. Bolesławiec G. Kaliska.
217. Koło Zamek Kazimierza W-go G. Kaliska.
218. Smoleń Zamek Bonara G. Kielecka.
219. Gidle G. Piotrkowska.
220. Mojkowce G. Piotrkowska.
221. Rabsztyn Zamek Melsztyńskich G. Kielecka.
222. Ogrodzieniec Zamek Firlejów G. Kielecka.
223. Miechów G. Kielecka.
224. Jędrzejów G. Kielecka.
225. Czarnce tu ur. Stefan Czarniecki G. Kielecka.
226. Książ Wielki Zamek Tenczyńskieh G. Kielecka
227. Bendzin G. Piotrkowska.
228. Grodzisko G. Kielecka.
229. Ojców Zamek Wład. Łokietka G. Kielecka.
230. Pieskowa Skała G. Kielecka.